De worst first date die je website heet

De worst first date die je website heet

Een restaurant vol vrijgezellen en onbeschaamd meegluren op de eerste dates van anderen: het televisieprogramma First Dates is fascinerend. De ongemakkelijke situaties zijn niet van de lucht. Knapt men niet af op uiterlijk, dan wel op het gesprek: en daar zitten direct de leerpunten. Daten lijkt soms verdraaid veel op het zakenleven. Is er een natuurlijke klik of weet je binnen twee seconden al dat het bij een eerste date blijft? Over hoe jij je websitebezoeker het hof maakt en de kunst der verleiding in online marketing.

1. De Eerste Indruk

Je date arriveert. Onwillekeurig check je zijn of haar uiterlijk. Heeft hij een ontploft kapsel, zitten er voedselresten tussen zijn tanden of is hij leuk gekleed en ziet hij er verzorgd uit?

First-Date-Look-Feel-Website

Een eerste indruk is bepalend en er zijn slechts twee seconden nodig om een oordeel te vellen over de persoon tegenover je. Een goede, eerste indruk is dus wel handig.

Dat geldt ook voor je website. Nog voor jij je eventuele match ontmoet, is online het verkoopproces al begonnen. Neem de eerste indruk serieus: een clean en overzichtelijk webdesign zorgt ervoor dat de bezoeker zonder al te veel afleiding tot de kern kan komen.

Wees toegankelijk met een responsive design en zorg ervoor dat de functionaliteiten goed werken op alle devices. Straal bovendien vertrouwen uit door een SSL-certificaat te implementeren en te kiezen voor een beveiligde verbinding (ook belangrijk voor je online vindbaarheid).

2. Een Conversatie op Niveau

Afhankelijk van de fase waarin je toekomstige tortelduif zich bevindt, voorzie je hem of haar van specifieke informatie. Op je eerste date leg je meestal niet direct je hele hebben en houwen op tafel, maar leer je elkaar voorzichtig wat beter kennen.

Welke vragen spelen er aan de andere kant van de tafel? Kom je date tegemoet en breng het gesprek op gang. Een duidelijke navigatiestructuur zorgt ervoor dat je bezoeker zijn of haar vragen snel beantwoord ziet. Ook een FAQ-pagina kan uitkomst bieden.

3. ‘Ik Bel Je Nog Wel’

Hoeveel potentiële partners heb je laten lopen door contact dat verwaterde? ‘Ik bel je nog wel’ is niet voor niks een teken aan de wand in datingland. Geeft je date aan het contact te willen voortzetten? Denk na over een passende volgende stap en wees consistent in je follow-up.

Enneh: blijf altijd jezelf, is één van de drie lessen van The New York Times over uitdagingen en wantrouwen in de moderne consumptiemaatschappij.

Direct een make-over? Een nieuwe website in één dag!
Deel dit bericht

Gerelateerde berichten